Ana içeriğe atla

pazarlama karması bileşenleri


Ürün - Ürün, nihai tüketicilerin istediği göreve uygun olmalı, çalışmalı ve son kullanıcıların edinmeyi beklediği şey olmalı.
Yer - Ürün, hedef tüketicinizin alışveriş yapmayı en kolay bulduğu yerden temin edilebilir olmalıdır. Bu, bir cadde, mail, e-ticaret ya da bir çevrimiçi mağaza vasıtası ile en güncel seçenek olabilir.
Fiyat - Ürün her süre paranın karşılığını temsil ediyor şekilde görülmelidir. Bu daima mevcut en ucuz olması gerektiği anlamına gelmez. Pazarlama konseptinin temel ilkelerinden biri, müşterilerin coğunlukla kendileri için iyi çalışan bir şey için biraz daha çokça nakit ödemekten mutlu olmalarıdır.
Promosyon - Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Promosyonu, Kişisel Satış ve daha yakın zamanlarda, Sosyal Medya bir faaliyet için kilit iletişim araçlarıdır. Bu araçlar, kuruluşun mesajını en aşırı duymak istedikleri şekilde, dinleyicilere, bilgilendirici yahut duygularına çekici gelmek için doğru izleyicilere iletmek için kullanılmalıdır.
70'lerin sonunda, Pazarlamacılar vasıtası ile Pazarlama Karması'nın güncellenmesi gerektiği yaygın olarak kabul edildi. Bu, 1981'de 4P prensibine üç yeni element ekleyen Booms & Bitner sebebi ile Extended Marketing Mix'in oluşturulmasına yol açtı. Bu şimdi genişletilmiş Pazarlama Karması'na yalnızca fiziksel şeyler değil hizmet olan ürünleri dahil etmesine izin verdi.

PAZARLAMA KARMASI GELİŞİMİ

Pazarlama, sürekli gelişen bir disiplindir ve bu yüzden şirketler hala çok uzun süre ayakta dururlarsa kendilerini rekabetin arkasında bıraktıklarını görebilirler. Bu evrimin bir örneği, temel Pazarlama karmasındaki temel değişiklikler olmuştur. Karmayı açıklamak için 4 Ps'in olduğu bir yerde, bugünlerde, daha gelişmiş bir 7 P'nin Pazarlama Karması'na ihtiyaç duyulan ek bir derinlik katmanı eklemesi daha yaygın olarak kabul edilmektedir.

Konuyu anlatmadan önce şunlara bakmak önemlidir. Pazarlama Karması nedir ve orijinal 4 Ps ilkesi nedir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mersin sohbet odaları

Mersin Sohbet Odaları Sohbet sitelerinin içinde toplanıp sohbet edilen yerlere oda denilmektedir. Bir nevi evin en büyük odasında birçok kişinin toplanmış olması gibidir. Bu kişiler aralarında sohbet ederek birbirlerini tanımakta ve güzel vakit geçirmektedirler. Mersin sohbet odaları bu anlatılanlara bir örnektir ve bu örneğin benzeri de daha birçok sohbet sitesi bulunmaktadır. Günümüzde de oldukça talep gören yerlerdir. Sohbet odalarındaki kişiler farklı şehirlerden gelmişlerdir. O yüzden konuşacak konuları da oldukça fazladır. Birbirleriyle her konu üzerinde fikir alış verişleri yaparlar. Böylelikle zamanın nasıl geçtiğini de anlayamazlar. Bazen gülüp eğlenirler, bazen anlatır dertleşirler. Her türlü duygu bu odalarda yaşanmaktadır. Siz de sohbet etmek istiyorum, güzel vakit geçirmek istiyorum diyorsanız hemen giriş yapabilirsiniz. Mersin Sohbet Odaları İle Keyifli Saatler Sohbet sitelerinde sadece muhabbet edilmemekte

Gözde Çapak Neden Olur ve Nasıl Geçer?

Gözde Çapak Neden Olur ve Nasıl Geçer , Gözde çapaklanma genellikle sabah uyandığımızda karşılaştığımız bir durumdur. Bazı günler daha çok görürken bazı günlerde yoğunluğu daha azdır. Normal şartlarda her hangi bir sıkıntı yaşanmıyorsa bunun nedeni gözlerin mikropları daha birçok barındırdığı günlerin sabahında, gözler gece boyunca bu mikroplardan arınmak için gözleri normalde daha birçok sulandırır. Eğer her şey normalse zaten gözler kendini gece boyunca nemli tutmak durumundadır ve bu nedenle de gözler uyandığınızda çapaklı olacaktır. Normal durumların dışında Şayet gün arasında de çapaklanma görüyorsanız gözlerinizin hijyeni adına bir sorun yaşıyorsunuz demektir. Bazı zamanlar tek göz pınarlarında küçük miktarda toplana çapak kimi zamanlar göz arasında de bir iplik şeklinde oluşur ve gözün önüne gelerek izlemeyi bulandırır. İşte bu zamanlarda temiz olmayan eller gözün içine atılıp bu görüntüyü düzeltmeye çalıştığınızda zaten mikroplardan arınmaya çalışa